czwartek, 23 sierpnia 2012

Hortensja - jeden z najpiękniejszych kwiatków w moim ogrodzie

Wyczytałam kiedyś w internecie jak zasuszyć hortensje, aby w zimowe wieczory przypominały nam o lecie. Postanowiłam to w tym roku przetestować. Niestety w związku ze srogą zimą w tym roku moje ogrodowe hortensje nie kwitły bujnie. Na pomoc przyszła mi koleżanka Ewcia i sąsiadka. A oto co od nich dostałam:

Przepis na zasuszenie jest prosty. Potrzebna jest gliceryna + woda. Glicerynę kupiłam w aptece (ok. 3 zł). Proporcja rozcieńczenia z wodą 1:1.

Delikatnie usunęłam liście i zanurzyłam w przygotowanym roztworze. Teraz trzeba je pozostawić na ok. 1 tydz.

Póżniej wieszamy kwiatem do dołu i pozostawiam na ok. 4 tyg. w ciemnym lecz przewiewnym miejscu do całkowitego wysuszenia.
A póżniej nie pozostaje nic innego do pracy jak sama przyjemność komponowania ich w bukiety. I tego etapu nie mogę się już doczekać oczywiście.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz